doowop

Sweaty and shaky

Publicerad 2016-08-19 12:54:47 i Träning&hälsa,

Jag har kommit in i sköna rutiner vad gäller fysisk aktivitet den här veckan. Jag smygstartar lite innan semestern är slut och vardagslunket kommer över mig igen. Jag vill ju så gärna röra på mig lite mer i vardagen men det är så lätt att halka in i soffmys, sötsaker och lata kvällar. Det behöver ju inte vara så svårt, ta cykeln till jobbet då och då, ta en joggingtur eller boka in en träningsdejt med en kompis, hur svårt kan det vara? Idag fick jag i alla fall till ett cirkelpass för överkroppen nere i trädgården (hur lyxigt är det inte att ha en trädgård att träna i utan att känna sig iakttagen eller bli störd?!). Jag är otroligt svag i överkroppen och framförallt i ryggen så jag började försiktigt för att inte träningslusten ska försvinna fortare än kvickt. Jag måste börja någonstans och om några månader kan jag gå tillbaka och se hur jag utvecklats och om ryggvärken blivit något bättre :)
 
Dagens pass:
10 axelpressar med gummiband
10 armhävningar mot bänk
10 latsdrag med hjälp av ett träd och gummiband
10 kettlebell swings
10 situps
10 breda rodd med gummiband
 
Jag körde allt detta x3 utan vila mellan och avslutade sedan med:
2 min kettlebell swings
2 min rysk twist med kettlebell
3 st excentriska pull ups á 10 sek/styck
 
Jag är sjukt skakig i armar och axlar nu, jag är väldigt ovan vid att använda dom musklerna nuförtiden. Vi får se om jag klarar tvätta håret nu... ;) Sen blir det mellis och kaffe, åh vad jag älskar att vara ledig och kunna ta dagen som den kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela