doowop

Lördagsfrukost

Publicerad 2016-03-12 12:58:50 i Recept - Övrigt,

God förmiddag! Lång sovmorgon och ordentlig frukost här idag. Åt inte detta idag men tänkte dela med mig av receptet på den här chiapuddingen som blev riktigt smarrig. Mjölkälskare som jag är så är jag sjukt skeptisk till havremjölk och mandelmjölk till exempel så jag gör min på vanlig mjölk. Det går givetvis att göra på vilken mjölk man vill.
 
Ingredienser:
2 msk chiafröm
2 dl mjölk
1 msk kakao
1 tsk kokossocker
1 tsk vaniljsocker
 
Gör såhär:
Lägg alla ingredienser i en burk, sätt på locket och skaka
Låt stå minst en timme men ännu hellre över natten igen
Skaka igen alternativt rör om igen, smaka av och tillsätt ev. mer kakao eller sötning efter smak och servera
Toppa med vad du känner för, ex nötter, frön, bär eller frukt, jag körde på hasselnötter och färska hallon
 
Nu ska jag ner på stan en sväng och sedan träffa mamma en snabbis. Hoppas ni alla får en riktigt fin lördag! :)
 

Kommentarer

Postat av: a n n i k a

Publicerad 2016-03-12 13:01:49

Gott!

Postat av: Veronica Wallgren

Publicerad 2016-03-12 13:13:38

Gott!

Postat av: Felicia

Publicerad 2016-03-12 17:09:14

Ser gott ut :)

Postat av: Hanna Sahlqvist aka Hannavic

Publicerad 2016-03-12 18:33:53

Shiiit vad gott det ser ut :D

Vill du ha 100kr rabatt på Zalando så kika in på länken nedan;
http://www.hannavic.se/2016/03/zalando-rabattkod/#comments

Kramar från Hanna, glöm ej rabatten ↑

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela