doowop

Klassiska chokladbollar

Publicerad 2016-05-30 18:05:58 i Recept - Choklad,

Det här är mitt favoritpluggsnax alla kategorier. Har alltid älskat chokladbollar! Vet inte varför, det är bara såå gott! Så här får ni mitt recept, den klassiska varianten, utan dadlar och med riktigt smör :)
 
Ingredienser:
100 gram rumstempererat smör
1 dl socker
1 msk vanlijsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
1½ msk starkt kaffe
 
Gör såhär:
Blanda alla ingredienser till en kladdig smet, forma till lagom stora bollar och rulla i kokos eller pärlsocker
 
(PS. Det är superenkelt att göra dom laktos-, mjölkprotein- eller glutenfria! Byt bara ut smöret eller havregrynen mot allergianpassade varianter. Receptet är ju även äggfritt (och barnsligt gott)).
 
Servera gärna rumstempererade, de smakar som mest då. Enjoy! :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2016-05-30 18:16:34

mumms

Postat av: Matilda Berlin

Publicerad 2016-05-30 21:12:49

Håller verkligen med! Inget går upp mot en helt vanlig chokladboll! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela