doowop

Oreobollar med polkakrisp

Publicerad 2015-12-26 10:47:29 i Recept,

Ligger lite "efter" med julbaket för jag har inte haft någon julkänsla alls efter det att jag bakade lussebullarna men dessa godsaker slängde jag i alla fall ihop på julaftons morgon. Vet inte var jag hörde talas om receptet först men det är i alla fall superenkelt! Endast 4 ingredienser att hålla koll på :-)
 
Ingredienser:
1 paket Oreo-kex
100 gram färskost
100 gram mjölkchoklad
Några polkagrisar
 
Gör såhär:
Mixa Oreo-kexen till smulor
Blanda tillsammans med 100 gram färskost (ja, det blir kletigt)
Rulla till ca 20 bollar och ställ in i frysen ca 20 minuter
Smält mjölkchokladen och rulla bollarna i chokladen
Strö över lite smulad polkagris, låt chokladen stelna och voalá, klart att äta!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Josefin Nilsson

Publicerad 2015-12-26 12:27:20

Åh vad gott det lät! :)

Postat av: a n n i k a

Publicerad 2015-12-26 13:00:55

Mums :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela