doowop

Årsresumé 2016: Juli-December

Publicerad 2016-12-30 19:08:00 i Vardagligt,

JULI
I Juli läste jag massor på balkongen, fotade motljusporträtt på min bror, spenderade en magisk helg på Käringön med Karin och Cissi, tog med alla kusinerna ut på ridtur i skogen, var på kalas hos kusinerna i Göteborg, var på en riktigt smarrig grillkväll hos Sebbes familj och tittade på Lena aka. Barret i boken. Några kvällar spenderades nere vid sjön och vi grillade hemma hos Sandra och Niklas som då var nyinflyttade i sitt hus.
 
AUGUSTI
I Augusti åt jag middag och åkte Paddan med Sara i vackra Göteborg, vi flyttade till Lillstugan efter att ha sålt lägenheten, jag fotade mitt första bröllop, vi hängde mycket på den fina uteplatsen Sebbe byggde, jag badade massor, jag klippte mig och fotade självporträtt, vi var på kräftskiva och jag tog en efterlängtad långpromenad med Anna.
 
SEPTEMBER 
I September kom en värmebölja och jag badade och badade och badade, helt underbart! Jag och Sebbe fastnade på bild tillsammans för ovanlighetetns skull, jag åkte till London med mamma, bodde granne med korna, var på en supermysig middag tillsammans med AMTS styrelse, firade lillasysters födelsedag och promenerade på vägar jag ofta gick på i min ungdom.
 
OKTOBER 
 I Oktober var schemat totalt fullspäckat och jag varvade jobb med plugg, repetitioner och kostymfix vilket också märks på det drastiskt minskade antalet bilder jag tog. Jag träffade en vacker råbock på en promenad, åt lunch på stan med Sebbe och Johan, bakade småkakor i stugan, gick Ljus i Alingsås och skrev ett blogginlägg i Alingsås Tidgningen.
 
NOVEMBER
I November var schemat fortsatt hektiskt och jag minns inte att jag hade en enda ledig dag. Jag började bli ordentligt sliten efter kurser, kostymsömnad, repetitioner, högt tryck på jobbet, flytt och renovering. Jag lyckades klämma in någon fika med Sandra men i övrigt finns nästan bara bilder från Jesus Christ Superstar. I slutet på månaden fick vi dock nycklarna till huset och vi började renovera för fullt. Jag och Vilda började utforska skogarna kring Lygnared och årets första snö föll.
 
DECEMBER 
I December började livet så sakta lugna ner sig, 2 dagar före julafton kunde vi äntligen (!) täcka av köket och börja laga riktig mat igen. Jag har ätit alldeles för få saffransbullar, kommit igång med läsningen igen och jag och Sebbe firade 6 år tillsammans. Say whaaat?! Tiden går fort när man har roligt ♥ Julafton spenderades hos kusinerna i Göteborg, jag bjöd Cissi på en redig brunch i mellandagarna och har tagit många långa promenader i skogen sista veckan. Avslutar året i Stockholm tillsammans med Sebbe och Henric och det ska bli supermysigt att komma bort lite. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela