doowop

Red lips and a happy mind

Publicerad 2016-12-04 22:08:27 i Vardagligt,

Goder kväll i stugorna! Hoppas ni haft en fin helg :) Jag har varit känslomässigt labil, är lite PMS:ig antagligen, hormonerna löper amok, jag blir alltid så känslig då. Svär och gråter om vartannat och dagen efter kan jag skratta åt det. Någon som känner igen sig?
 
Vi har i alla fall grejat i huset hela dagen, pappa håller på och kaklar i köket, Sebbe spacklar och slipar och jag och Amanda målar och målar och målar alla förbannade dörrposter och fönsterkarmar. Det är en evighetskarusell av pilljobb och långa torktider känns det som men det blir väldigt fint :) Under kvällen var jag på konsert och lyssnade på körverket "Var inte rädd". Det var jättefint och många jag känner sjöng i kören. Jag skulle själv varit med på konserten men eftersom jag har varit sjuk och riktigt dålig i rösten fick jag stå över denna gång, hemskt tråkigt men det går fler tåg. Efteråt pratade vi en stund innan vi gick hem till körledaren för lite söndagsmys. Det var väldigt skönt att ge sig själv en anledning att sminka sig och ta på lite snygga kläder mellan sjukdom och renovering, 2 tummar upp! 
 
Nu har jag och Sebbe landat i soffan och tänt en brasa. Vi väntar på att det blir glöd och sen ska vi grilla korv till kvällsmat. Sååå mysigt! :D
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2016-12-07 07:43:46

Det låter ju heelt underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela