doowop

Mål 2016

Publicerad 2016-01-04 11:27:00 i Vardagligt,

Såhär i början på nya året är det väl dags att kika lite framåt. Istället för nyårslöften tänker jag sätta upp några mål som jag verkligen vill jobba för under 2016. Ingen press, bara något att se fram emot!
 
  • Börja leta efter nytt boende tillsammans med Sebastian för att komma närmare naturen och framförallt skogen.
  • Hitta en bra rutin för träningen med målet att stärka min rygg som har krånglat i fler år, jag är på rätt väg och vill fortsätta så.
  • Jag har kommit en bra bit på väg sedan den jobbiga vintern 2014/2015 men jag ska fortsätta att bli bättre på att förbeygga och hantera stress. Jag vill inte tillbaka till känslokaoset, stressen och ångesten jag upplevde då - aldrig någonsin!
 
  • Jag ska unna mig själv att njuta mer, ta tillvara på mina lediga dagar genom att cykla, promenera, äta glass, värma ansiktet i solen och läsa en massa böcker.
  • Börja äta mer vegetariskt, ett mål som kommer bli svårt för mig men inte omöjligt, jag har börjat smyga in veggo-måndag här hemma och tänkter fortsätta ha minst en vegetarisk dag i veckan. Både för miljön och hälsans skull.
 
  • Innan året är slut vill jag åka på en semster utomlands med Sebastian. Weekend med sightseeing eller en veckas sol och bad spelar ingen roll, vill bara komma iväg och uppleva något tillsammans med min kärlek. Grekland, Sicilien, Rom, Paris, London eller kanske Barcelona?
En del små och vardaglig mål och en del lite större. Inget som ska stressas fram men man kan alltid få drömma! Så, nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2016-01-15 15:21:41

Kommer du på något bra när det gäller ryggen får du gärna dela med dig. Jag har också haft krångel med min sedan 2009 och tycker i perioder att träning hjälper riktigt bra, men sen så överanstränger jag mig eller det blir fel övningar och det blir sämre igen. :/

Svar: Hej! Nu är det svårt att veta vad du har för bekymmer men för mig var räddningen att våga gå till en osteopat. Det förändrade hela mitt liv på en kvart! Magiskt! Efter det lyckades jag hitta kontakt med rätt muskler i ryggen igen. Jag har även tagit hjälp av sjukgymnast, arbetat mycket med kroppsviktsövningar och fokuserat på att hitta kontakten istället för att lasta på vikter. Jag har yogat någon gång i veckan för att behålla rörligheten och kompletterat med massage. Jag mår såååå mycket bättre nu än för 1 år sedan! Hoppas du får några tips på vad man kan testa i alla fall och lycka till! :) Kram
Johanna E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela