doowop

From A to Z

Publicerad 2016-09-19 22:08:36 i Vardagligt,

Hej på er! Vilken sjukt busy dag jag har haft, landade precis i soffan heeelt slut efter en intensiv dag. Vaknade ännu mer förkyld i morse och detta verkar vara en segdragen förkylning minsann. Jag har haft en ny sjuksköterska som heter Maja med mig på jobbet idag. Hon jobbade sin första dag hos oss idag och herregud, jag har pratat så mycket att jag är trött på min egen röst! Det är riktigt krävande att ha bredvidgång med sig på jobbet, jag behöver hela tiden tänka och reflektera över vad jag gör och varför så att jag kan motivera och förklara vilka åtgärder vi gör och varför. Jag får chans att forma en kollega som jag själv vill jobba med i framtiden, jag känner pressen ;) Efter jobbet hann jag bara in och köpa lite mellis innan jag åkte till förrådet där vi skulle hålla klädprovning för ensemblen under kvällen. Strax efter mig kom Sally och vi satt i varsin bil mitt emot varandra och åt vår middag i farten, haha! It's a wonderful life ;) Nu har jag precis slängt mig i soffan, käkat McDonalds till kvällsmat och ska hoppa in i duschen innan det blir bums i säng. Vissa dagar är mer fullspäckade än andra och tur är väl det. Sov så gott alleman, vi hörs i morgon! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela