doowop

Mål 2017

Publicerad 2017-01-01 17:47:00 i Vardagligt,

◊ Stressa mindre. Planera bättre eller planera inte alls. Unna mig själv lediga dagar, en tom almanacka och små pauser även i perioder då det är mycket på gång. Omfamna vikten av återhämtning mellan varven.
 
◊ Yoga minst en gång i veckan. 1 timmes klass på gymmet eller 15 minuter i vardagsrummet. Det spelar ingen roll. Unna kroppen mjuka rörelser som gör gott för både kropp och själ.
 
◊ Börja lära mig Photoshop. Det är dags nu. Dags att ta både fotograferandet och redigerandet till en lite högre nivå. 
 
◊ Springa minst ett motionslopp under året.
 
◊ Hitta en rutin för träningen med främsta mål att stärka ryggen och minska smärtan.
 
◊ Att ha minst en helvegetarisk dag i veckan.
 
◊ Fota fler porträtt (och lära mig att redigera dom).
 
◊ Läsa fler böcker. Förra året blev det blott 4 stycken och det duger inte. Jag har en hel hög med böcker som väntar på att bli lästa!
 
◊ Baka mer bröd.
 
◊ Åk på semester med goda vänner, gärna flera gånger om!
 
De flesta av dessa mål känns rimliga. Dessutom ser jag ett tydligt tema när jag tittar igenom vad jag skrivit: ta tillvara på tillvaron, prioritera sådant som är roligt eller rogivande, stärk kroppen och var snäll mot mig själv. Det känns lovande för det nya året. 2017, bring it on!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela