doowop

Utvärdering: Mål 2016

Publicerad 2016-12-30 16:07:00 i Vardagligt,

I början på året skrev jag det här inlägget med mål jag ville uppnå år 2016. En del mål var lite större och en del var lite mindre. Jag tänkte utvärdera hur det har gått och sedan skriva en lista med nya mål för 2017. De mål jag uppnått för 2016 är:
 
Skaffat nytt boende som ligger närmare naturen.
Vi har under året (som ingen av er missat) blivit husägare och jag sitter just nu i vardagsrummet i vårt första, alldeles egna hus och skriver det här inlägget. Vi är så nöjda och det ligger precis vid skogen. Mål definitivt uppnått!
 
√ Unna mig själv att njuta mer och ta tillvara på lediga dagar.
Jag måste ändå säga att ja, det här har jag blivit bättre och bättre på. Allt som oftast när jag är ledig är dagen helt obokad och utvecklar sig spontant, underbart! Däremot körde hösten ihop sig rejält (som vanligt och på grund av mer eller mindre planerade aktiviteter som dessutom krockade med varandra). Antalet lediga dagar att njuta på har varit totalt obefintliga. Punkten "bli bättre på att förebygga stress" höll därför inte och får följa med till nästa år. 
 
√ Åka på semester med Sebastian.
Nu kommer själva resan gå av stapeln i januari/februari men det var bara en tillfällighet att den hamnade på andra sidan årsskiftet. Resan är bokad och det blir en veckas total avkoppling på Teneriffa med min kärlek. Längtar något enromt och det ska bli underbart! :)
 
 Det är några mål jag känner att jag inte har uppnått och vill ha med mig till nästa år:
 
• Hitta en bra rutin för träningen och stärka min rygg som fortfarande värker dagligen.
• Äta mer vegatariskt, minst en helvegetarisk dag i veckan.
• Inte boka in för mycket i schemat, tacka nej till saker, våga vara ledig och stressa mindre. 
 
Utöver detta kommer jag skriva några nya mål för 2017 som dyker upp på andra sidan årsskiftet. Vad har ni för mål 2017? Kanske kan vi inspireras av varandra :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna E

Hej & välkomna! Jag är en 25-årig sjuksköterska som lever i en småstad i västsverige tillsammans med sambo och vovve. Här får ni följa med både vardag och helg för en liten glimt av min verklighet. Känner extra glöd för musikal, bakning, skogen & foto. Enjoy! Kontakt: [email protected] Instagram: johannamaer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela